Oblíbené

7 444 oblíbených alb 295 oblíbenců

coloraaa
Počasí se nám opět pěkně povedlo a nezmokli jsme.
Počasí: +20°C, Polojasno až oblačno a mírný vítr.
I na Facebooku.
  • 5.5.2018
coloraaa
Počasí: +26°C, jasno až skorojasno a mírný vítr.
I na Facebooku.
  • 21.4.2018
fjw
KČT Slovan Karlovy Vary - Sedmihradsko 2018 s CK KIWI
Ubytování Satu Mare – hotel v centru na klidném hlavním náměstí, příjemné večerní či ranní procházky
2. den (29.4.. neděle): ze Satu Mare a z nížiny do hor do oblasti Oas. Přes sedlo Huta (586 m) k pohraniční Tise, hranice s Ukrajinou, Sapinta (v obci tzv.Veselý hřbitov s malovanými vyřezávanými náhrobky), město Sighetu Marmatiei (centrum Maramureše, pěkné opravené domy na protáhlém náměstí, kostely různých náboženství). Maramurešskými horskými vesničkami s vyřezávanými vraty do vsi Birsana (rozlehlý areál obnoveného kláštera, dřevěné kostely, zvonice, pěkné muzeum – sbírka ikon i historie; UNESCO), malebnou krajinou do vesničky Poienile Izei (na kopci dřevěný kostelík s malbami s pekelnou tematikou - UNESCO), v sousedním údolí pod Tibleşem ves Botiza (velký nový kostel s freskami, starý dřevěný, za vsí nový klášterní komplex v jedinečném poloze s horami v pozadí, příjemná vesnická hospoda ), Ieud (na kopci nejstarší dřevěný kostel v Maramureši s malbami, UNESCO; ve starém domě expozice lidového umění, řeckokatolický kostel s bohatstvím ikon); všude zajímaví a příjemní lidé, stará řemesla, městečko Bogdan Voda (dřevěný kostelík a socha prvního moldavského knížete Bogdana); přes ves Moisei (čtvrtina obyvatel je za prací v Itálii, zde stojí obrovské až čtyřpatrové vesnické domy) do městečka Borşa a stejnojmenného turistického komplexu pod nejvyššími vrcholky Východních Karpat v pohoří Rodna (Pietrosul, 2.303 m)
Procházky v maramurešských vesnicích (např. Botiza), pozorování vesnického života. Hotel je cca 800 m od kostela a centra turistického komplexu Borsa.Trasa 200 km. Ubytování v horách v hotelu Victoria v turistickém komplexu Borsa.
3. den (30.4., pondělí): na hlavní hřeben Východních Karpat na Pasul Setref (820 m, horská krajina, pohledy na pohoří Rodna) - sedlo je hranicí mezi maramurešem a Sedmihradskem (Transylvánií).
Kategorie: cestování
  • duben 2018
fotohorakbrest
Královská Britská jachta Alžběty II z r. 1954-1997 ( Her Majestys Yachta Britania) nachází se v Edinburghu skotské muzeum přístav Leith
  • podzim 2017
Úžasný památník ... tož né "eném" kvůli jeho výšce
  • 4.11.2017
  • podzim 2017
  • 2 989 zobrazení
fotohorakbrest
Edinburgh je univerzitní město ve Velké Británii.Nachází ve Skotsku :0) tož jehož je aj hlavním městem,leží na východě u pobřeží Severního moře při zálivu " Firth of Forth " nafotil jsem tam pár alb doufám že Vás aspoň trošku zaujmó,když né tož prodám foťáky ... a začnu zase rybařiť !!! :0) ... zdraví Jura z Hané
suof
PO NĚKOLIKA MĚSÍCÍCH SE MI PODAŘILO VYRAZIT DO LESŮ. A TO NA OHEŇ PRAŽCŮ. UŽ SE STALO ZVYKEM, ŽE NA OHNĚ CHODÍM VANDREM. TENTOKRÁT JSEM VYSTOUPIL V NÁMĚŠTI. PRÁVĚ SE STMÍVÁ. JDU UŽ ZNÁMOU STEZKOU PŘES VÍCENICKOU HRÁZ A ZŇÁTKY DO SEDLECA. HOSPODU VYNECHÁVÁM. CHCI SI UŽÍT KLIDNÉHO VEČERA PŘI MĚSÍČKU. ÚPLNĚK MI SVÍTÍ NA CESTU. NETŘEBA BATERKY. PO DVOU HODINÁCH SE SPOUŠTÍM K JIMÁRNĚ. OPRAVIL JSEM SI PILU A NAŘEZAL DŘEVO. ZAPALUJI SI OHEŇ. MĚSÍC SVÍTÍ KOLMO NA ŘEKU. VLNKY DOLE NA HLADINĚ MEZI BEZLISTÝMI STROMY TŘPYTIVĚ POSKAKUJÍ PO HLADINĚ. VZDUCH JE MÍRNĚ CHLADNÝ A NEHNE SE ANI VĚTVIČKA. UVAŘÍM SI ČAJ. K CHLEBA S KAČENÍM SÁDLEM S CIBULÍ JE DOBRÁ VOLBA. PO TOM JEŠTĚ KAFÍČKO. ZKOUŠÍM ZATOPIT I V KAMNECH. DAŘÍ SE. ULÉHÁM DO TEPLA. RÁNO SE PROBOUZÍM OKOLO SEDMÉ, ALE JEŠTĚ SI POLEŽÍM. JE CHLADNO. VYSKAKUJI ZE SPACÁKU A ROZDMÝCHÁM ŽHAVÉ UHLÍKY NA OHNIŠTI. PŘILOŽÍM PÁR TŘÍSEK A KLACÍKŮ. NA ČAJ TO STAČÍ. UKLIDÍM , ZAVÍRÁM BOUDU A VYRÁŽÍM. NECHCE SE MI ŠKRÁBAT DO SVAHU. TAK SE VYDÁVÁM PO ÚBOČÍ PO PAŠERÁCKÉ STEZCE. NĚKDE MUSÍM PŘELÉZAT PADLÉ STROMY. SU NA KANČÁRNĚ. Z POPELA OHNIŠTĚ JEŠTĚ SÁLÁ TEPLO. KAMARÁDI Z USADY, JAK JSEM SE POZDĚJI DOZVĚDĚL, MUSELI ODEJÍT PŘED CHVÍLÍ. PŘEKRAČUJI LÁVKU. SMEKÁM U PAMÁTNÍČKŮ NEBOHÝCH KAMARÁDŮ A PO JDU PROUDU DLOUHÉ OSLAVY. OBČAS MI MEZI LISTÍM UJEDE PO KAMENÍ NOHA. OPATRNOST JE NA MÍSTĚ. ZDRAVÍM SE S NĚKOLIKA CHATAŘI. PROJDU SKŘÍPINOU, PŘEJDU SILNICI A ZA CHVÍLI SU V ÚDOLÍ LUHU. NO TĚ BŮH, DOLNÍ TOK JE V DÉLCE NĚKOLIKA SET METRŮ ZAVALEN POLOMY. STŘÍDAVĚ PŘELÉZÁM A PODLÉZÁM PADLÉ KMENY A VĚTVE. V HORNÍ ČÁSTI UŽ JE TO OPĚT TA POHODOVÁ CESTIČKA DOLINOU. VYCHÁZÍM V KUROSLEPECH. NEZDRŽUJI SE A STOUPÁM K HÁJOVNĚ. U OSIŘELÉ KALIMETY JEN KOČKA SCHOULENĚ SLEDUJE DĚNÍ NA OKRAJI CESTY. OD HÁJOVNY UŽ TO MÁM JEN S KOPCE DO ÚDOLÍ. JDU CESTOU NECESTOU MEZI STROMY . ODHADEM SE SPOUŠTÍM KOLMO DOLŮ PŘESNĚ K FLEKU PRAŽCŮ. PRVNÍHO VIDÍM BLACKA U CESTY KDE NATAHUJI PLACHTU A JDU NA FLEK. VÍTÁM SE S KAMARÁDY. JEŠTĚ JICH TU MOC NENÍ. JE NEJVYŠŠÍ ČAS NA OBĚD. MAĎARSKÝ GULÁŠ Z KONZERVY PIKOK DOCHUCENÝ MAJORÁNKOU NEBYL ŠPATNÝ. ODPOLEDNE ZAČÍNAJÍ SOUTĚŽE. PROVIZORNĚ SVÁZANÁ ZLOMENÁ HOKEJKA NEVYDRŽÍ A STŘELBA DO „BRANKY“ SE MUSÍ OPAKOVAT NOVÝM NÁŘADÍM, SEKEROU. PAK HÁZÍME POHLEDY, NEJEN NA SEBE, ALE HLAVNĚ NA CÍL V PODOBĚ KARTONOVÉ KRABICE. V CVRNKÁNÍ PĚTIKOURUNY DO VÍČKA SE MI POMĚRNĚ DAŘÍ A UMÍSŤUJI SE NA DRUHÉM MÍSTĚ. BLÍŽÍ SE, V TUHLE ROČNÍ DOBU, BRZKÝ VEČER A TAKÉ HLAVNÍ UDÁLOST. ZAPÁLENÍ SLAVNOSTNÍHO OHNĚ ZA ZPĚVU VLAJKY. KRÁTKÁ VZPOMÍNKA NA KAMARÁDY, KTEŘÍ UŽ NEMOHOU BÝT S NÁMI A ZAPÁLENÍ SVÍČEK K CEDULCE ZDEJŠÍHO OSADNÍKA, KTERÝ PŘEDČASNĚ UKONČIL ŽIVOTNÍ CESTU. POTOM UŽ SE ROZJÍŽDÍ POTLACH ZA SKVĚLÉ MUZIKY A PITÍ „OKOŘENĚNÉ“ KOFOLY I JINÝCH I DOMÁCÍCH LIKÉRŮ. NAPŘ. TEKUTÉHO ŠTRŮDLU. BYL MOC DOBRÝ. JE VLAHÁ NOC. MĚSÍC SE SKRÝVÁ ZA KORUNAMI SMRKŮ. ZÁBAVA JE SKVĚLÁ. NEJSKVĚLEJŠÍ BAVIČ JE DVOULETÝ ŽANEK PEPÍNA A HADŘIČKY. JDU ULEHNOUT HODINU PO PŮLNOCI. I KDYŽ JSEM VZAL S MÍRNÝMI OBAVAMI PODZIMNÍ SPACÁK, BYLO MI TEPLO. RÁNO SE PROBOUZÍM ZA BOLESTIVÝCH VÝKŘIKŮ MR.KWAIE, KTERÉHO CHYTAJÍ KŘEČE DO NOHOU. TRVÁ TO POMĚRNĚ DLOUHO. BALÍM A SCHÁZÍM NA FLEK, KDE U OHNĚ POSEDÁVAJÍ ZBYTKY KAMARÁDŮ, KTEŘÍ JEŠTĚ NEODEŠLI. UVAŘÍM SI VLASTNÍ GULÁŠOVKU S BRAMBŮRKOU. POPIJI ČAJ. JEŠTĚ POKECÁME A S VEBEM SE DOMLOUVÁME NA CESTĚ DO KRALIC. JDEME PODÉL VODY. POZDRAVÍME SE U KOMANČE S KAMARÁDY. PŘICHÁZÍME KE ZLATÉMU ÚDOLÍ. MÍSTNÍ KAMARÁD ZDE UKLÍZÍ PADLÝ STROM. HODÍME ŘEČ A VEB MĚ VEDE ZKRATKOU Z ÚDOLÍ NA NÁDRAŽÍ. ZDE SEDÍ PAVKA. MÁME PŮL HODINY DO ODJEZDU. VLAK PŘIJÍŽDÍ. V RAPOTICÍCH K NÁM PŘISEDAJÍ DVA KAMARÁDI Z MŇOUKŮ. MAJÍ JEŠTĚ NĚCO PÁLENÉHO. A TAK ZVESELA DOJÍŽDÍME DO BRNA. DOM MI TO JEDE ZA 20 MINUT. LOUČÍM SES VEBEM A ODJÍŽDÍM. S PĚKNÝMI ZÁŽITKY KONČÍM VÍKEND. AHOJ NA CESTĚ.
4 komentáře
utulekmelnik
  • 22.4.2017
fotohorakbrest
Hanácké "Atény" v Unescu ... v tož v plném "lescu" :0)
jvpprofa
Na Dědcích jsem už zažil ledacos,hic i chlad,plískanici i déšť a dokonce i mrazík a sníh,ale takovou fukeř spojenou s takovou zimou,snad opravdu ne! Asi organizátoři ví o čem píší,když do zvadla přidávají ,,zimní výbavu sebou,,. Ale abych jen nebědoval,páteční hraní v Motoklubu na Chudobě bylo zvlášť vydařené a končilo až dlouho po půlnoci.Patřili jsme s kamarády Májou a Lebem k těm,co se nevraceli do kempu,ale zůstali v teple pod střechou a až kolem poledne jsme se vrátili do kempu.Chlad,vítr a déšť umocňoval pocitovou zimu na tolik,že jsem podlehl a nevydržel.Domluvil jsem se s kamarádem Kubrtem,a s ohledem na můj zdravotní stav,jsme asi necelou hoďku po zapálení,které bylo dřívější,asi v půl šesté,vyrazili domů na Vysočinu.To však nebyl úplný konec víkendu.V autě jsme přijali po telefonu pozvání TO.Jižní Pól na probíhající oslavu Heloweenu,bylo to při cestě a spaním v teple. Tak jsme teda prožili tento větrný víkend,Kamarádi z trempu,skvělá muzika,tradiční potlach a také rozpustilý rej masek a Panova hostina.Fakt to stálo za to.Profa
2 komentáře
  • 28.10.2017
blesk77
Tradiční podzimní výlov. Horusický rybník je na okraji Třeboňska, které je výlovy vyhlášené.
4 komentáře
  • 25.10.2017
bachar1
Vyšlápli jsme ze Strahova po proudu potoka Hadovka až k Útrskému potoku a potom proti proudu směr Slavkovský les.
  • říjen 2017
lidkaa68
  • říjen 2017
hedraseber
Když koně běží po Planině.

Před pár lety jsem dostala poštou nevyžádaný vypracovaný horoskop, jak tak člověku občas přijdou nevyžádané tiskoviny, když neuváženě někde udá svou adresu. Ani to nebyl takový ten zábavný a nicneříkající, nýbrž se tvářil jako něco seriózního a byl poměrně obsáhlý a samozřejmě sliboval být po zaplacení drobného poplatku ještě mnohem obsáhlejší :-D. Dočetla jsem se například, že ve druhé polovině svého života budu žít v blahobytu, což mě naplnilo radostí, neboť obdržet dvě dobré zprávy v jedné kratičké větě se mně často nestává. Samozřejmě ta lepší z nich byla, že druhá polovina mého života je zatím někde v nedohlednu a přiznám se, že moje úsilí dosáhnout hmotného zabezpečení po této zprávě značně ochablo. Ale poslední dobou mívám občas podezření, že už v té druhé polovině neodvratně jsem. Místy se mám tak dobře, až sama sobě závidím.
Třeba právě:
Když můžu každý den pít průzračnou chladnou vodu ze studánky.
Když na zšeřelé lesní cestě potkám laň velkou jako kráva.
Když mlčky posedíme s pasáky, každý žvýkaje své stéblo trávy.
Když objevím na okraji louže stopy vlka, který se z ní napil.
Když sbírám byliny na louce provoněné mateřídouškou.
Když za večera praská oheň a dým z ohniště stoupá až někam tam, kde jsou Altair a Vega.
Když koně běží po Planině...
... mám zcela iracionální touhu uvěřit, že všechno dobře dopadne. Že jednou vstoupíme do světa mluvících skal a naslouchajících stromů, načerpáme moudrost z pramenů řek, matky Země se budeme s ostychem dotýkat bosou nohou, pohlédneme do očí vlka a uvidíme sebe.
  • 28.7.2017
hedraseber
Ani nevím, v jakém znamení je letošní rok podle čínského zvěrokruhu, ale ten můj je ve znamení koní a hadů. V Arménii mně několikrát zkřížila cestu zmije levantská, největší měla tak 130-140 cm a její nádherné měděně zlaté tělo mělo v průměru kolem 8 cm. Plazila se nevzrušeně ve skalnatých horách kousek přede mnou a já jsem si ten silný zážitek nezkazila focením. Zmije levantská dorůstá až do dvou metrů a údajně je dost agresívní, ačkoliv jedem prý šetří. Tak nevím, jak je to myšleno, třeba jako že se podívá a řekne si, na tebe, blbečku, stačí dvě kapky... Tahle byla asi už dost stará a zkušená na to, aby se bezdůvodně vysilovala. Ale také je možné, že se s nebezpečným člověkem ještě nesetkala a měla mne za mírumilovného medvěda, který je v těch horách mnohem běžnější.
Zato malá slovenská zmijka nedala najevo žádnou plachost, jak se o zmijích traduje, ale rovnou se nachystala mě kousnout. Všimla jsem si jí na poslední chvíli a strnuly jsme každá ve své poloze, já v nedokončeném kroku, ona ostražitě měřila vzdálenost. Taky už jsem dost stará a zkušená a nechci zbytečně plýtvat zmijím jedem, tak jsem si na focení vzala raději dlouhý sklo.
A hřebci na Planině, to už je klasika, i díky nim tam život stále ještě plyne v přirozených rytmech...
  • červenec 2017
fotohorakbrest
PĚKNÁ AKCE LETECKÝCH MODELÁŘŮ (CRAZY PILOTS) "ZAVÍRÁNÍ NEBE" NA MODELÁŘSKÉM LETIŠTI BŘEST :0)